H&M – Shower peeling

När jag senast fick för mig att beställa lite kläder från H&M´s webbshop klickade jag av någon outgrundlig ner ett ex av deras Shower peeling. Jag hade ingen för tillfället och tänkte att det skulle vara kul att hitta en ny favorit som inte kostar skjortan. Bäst hittills av alla jag testat i budgetväg var den scrub en handbollsälskande väninna gav mig; hennes favoritlag sålde en del produkter med deras logga på för en spottstyver. Den var fantastisk! Men nu säljs inte den längre så jag letar alltså efter en ny, billig peeling till kroppen.

H&M´s Shower peeling måste vara en av de allra sämsta skönhetsprodukter jag någonsin testat. Den kom i en halvtacky tub i rosa och blått, men man ska ju inte döma allt efter utsidan har jag lärt mig. Men själva ”skrubben”… Ja, jag sätter det inom citationstecken för det är ju inte alls en skrub utan snarare ett dåligt skämt. En rinnig gel med uppskattningsvis 5 skrubbkorn per matsked var det som kom ut i min hand när jag stod i duschen. Dn gav noll polerande effekt och jag betvivlar att den ens gjorde mig ren. För mig är det obegripligt att HM säljer en såhär usel produkt och jag har faktiskt funderat på att maila dem och fråga om det är meningen att den ska vara på det viset. Usch och fy för den här shower peelingen alltså!

Pris: 19,50 kronor på H&M´s webbshop
Betyg: IG

– – –

Tillägg: Nu när jag tittade på hemsidan ser jag den inte längre i sortimentet, förhoppningsvis har de insett dess uselhet och tagit bort den.

2 responses to “H&M – Shower peeling

  1. Håller helt med. HMs peeling är den dåligaste jag har provat. Jag hade den som är i burk och det verkade som att de tagit vanligt bodybutter(det som också finns i burk) och tillsatt några stora korn. Det blev bara kletigt och kletigt och kletigt. Ingen peelande effekt där inte. Den är inte ens värd 20 spänn!

  2. Visst är det märkligt?!

Kommentera

