Freeze 24/7 – PlumpLips Lip plumper

Som så många andra köpte jag Too Faced Lip injection när det kom till Sverige. I min enfald trodde jag att det skulle göra mina läppar jättefylliga och filmstjärnelika, ack vad jag bedrog mig… När så Freeze 24/7 lanserade sin lip plumper kände jag en stor skepsis och tänkte inte haka på trenden och köpa ett gloss för nära 400 kronor. Men så fick jag ett test från Accessora som helt förändrade min inställning.

Freeze 24/7´s lip plumper funkar faktiskt! Nej, man får inte någon enorm Angelina Jolie-mun men däremot en fylligare och rosigare mun utan läskiga ingrepp. Det genomskinliga glosset, som är det jag har, doftar lite menthol och känns lite mintigt på läpparna. Man masserar in glosset på läpparna tills de absorberat det mesta av produkten. Detta är mycket viktigt eftersom det annars inte blir ett ultimat resultat utan försvinner bort när man pratar, äter, dricker eller pussas. Enligt Freeze själva håller resultatet i upp till 24 timmar, något jag ställer mig lite frågande till eftersom det inte är min erfarenhet, några timmar är det bra därefter behöver man bättra på om man vill behålla effekten. Det är inte det minsta kladdig utan känns mer som ett läppbalsam och går att använda både ensamt och under läppglans eller stift. Av de lip plumpers jag testat är detta definitivt det bästa och jag rekommenderar det absolut.

OBS! Tänk på att resultatet på lip plumpers varierar väldigt från person till person, för att vara på den säkra sidan att det här är något för just dig tycker jag att man snällt ska fråga någon återförsäljare om ett prov innan man köper en dyr produkt i fullstorlek.

Information från Freeze´hemsida:

  • Not tested on animals and contains no animal by-products.
  • Hydrates, smoothes and soothes…It’s addicting!
  • Dermatologist Tested
  • Hypoallergenic
  • Non-Sensitizing
  • Allergy Tested
  • Clinically Tested
  • Non-irritating

Pris: 395 på Accessora och Blush. Ca 250 på Strawberrynet.
Betyg: MVG

3 responses to “Freeze 24/7 – PlumpLips Lip plumper

  1. Jag har också fått väldigt bra resultat med Freeze plumpern, har knappt sett nån skillnad med andra. Ett stort plus är ju konsistensen, att man kan grunda med den och ha en annan läpprodukt över.

  2. Ja, visst är den bra! Jag testade Big fat plumper från UD, men den var inte alls bra – ingenting hände.:(

  3. ja visst är den genial!!!! Jag älskar freeze!!! Har testat massor av lipplumpers men ingen fungerar förutom denna!

Kommentera

