Stila – Lip Glaze

Tillsammans med Convertible eye colour-pennan, fick jag också ett läppglans av min snälla mamma. Stilas Lip glaze hade länge stått på önskelistan och färgen Guava såg ut att passa mig med sin lite matta, gammelrosa ton.

Glosset kommer i en specialförpackning som påminner lite om en spruta, tycker jag – en genomskinlig penna som är fylld med läppfärg och som man skruvar på för att få fram produkten upp till penseltoppen. Ännu en fuffens förklaring, jag vet, men det är så den funkar. Man målar i alla fall på glazen med penseln, som är en smaksak om man gillar eller ej själv föredrar jag svampiga appliceringstoppar till glans. Själva läppglanset är väldigt kladdigt och trögflytande och är inte helt lätt att få snyggt på läpparna. Man får jobba en del innan det sitter på plats och det är lätt att få sådana där läppglanskanter runt läpparna, om ni förstår vad jag menar. Mindre stylish. Färgen är snygg och den doftar gott av citrus. Hållbarheten är mycket god, men den kommer med en baksida… Det går nästan inte att få bort den! Den är som sagt otroligt kladdig och tjock och biter sig fast i läpparna så att det krävs rengöringsolja eller specialremovers för läpprodukter för att kunna få bort den sega massan. Jag gillar färgen och förpackningen är skojig men känslan på läpparna är tyvärr gräslig, jag gillar inte känslan av klister på munnen och att allting fastnar däri. Jag har väldigt svårt att förstå att det här är en av Stilas storsäljare. , några fler Lip Glaze blir det inte för min del. 

Pris: Ca 206 kronor på HqHair
Betyg: IG

One response to “Stila – Lip Glaze

  1. Pingback: L’orèal - Box office lips « Sublimt

Kommentera

