Smashbox -Blush

Som den uppmärksamme läsaren noterat är jag inte en rougegalning som köper varenda kräm, stift, puder, kaka eller annan produkt som kommer ut på marknaden. Jag är rosig om kinderna au naturelle och behöver inte så mycket mer än så för att se frisk ut. Däremot är rouge en nödvändighet de gånger då jag sminkat mig med en heltäckande foundation och alltså fått bort min egen rosighet. Jag har testat några olika rouge, den här gången tänkte jag berätta om min erfarenhet av Smashbox blush.

Färgen jag har heter Aurora och beskrivs bäst som en rödbrun nyans. Den har lite skimmer i sig men inte alls så att det blir discokulor av mina äpplekinder. Bilden, som jag hämtat från Strawberrynet, är missvisande och är mycket ljusare än rouge är i verkligheten. Blushen kommer i form av en klassisk kompakt kaka i en rund dosa med skruvlock. Den doftar inget särskilt för den som är nyfiken på det. Den smular lite när man arbetar in färgen i rougeborsten så man måste alltid blåsa av kakan efter användning. Så kanske det är på de flesta rouge av den här sorten, jag är som sagt inte så erfaren i kindfärgernas förlovade land. Jag upplever rouget som rätt pigmentrikt för det behövs bara ett par snabba svep på kinderna för att de ska se tjusigt tonade ut, jag har haft min i snart ett år och mer än hälften finns kvar. Den sitter på bra under dagen och håller även för en festkväll. Svettas man mycket under intensiva danspass behöver man, som med det mesta smink, bättra på något i halvlek. Jag tycker att Smashbox Blush är en av de bästa produkter jag testat från märket och jag tycker absolut att man ska kolla in det om man vill prova på något från deras sortiment.

Pris: 158 kronor på Strawberrynet.
Betyg: VG 

Kommentera

