Philosophy – Amazing grace, Perfumed shampoo, shower gel & bubble bath

Jag fick den här flaskan i present av en väninna som tack för att hon fått låna alla mina Buffy the Vampire-boxar. Hon hade själv fått Philosophys Birthday Girl-kit utan mig en tid innan när hon firade 35 år. Hon var själv helt lyrisk över de Amazing Grace-grejer som var med i kitet och hade därför beställt hem en laddning i fullstorlek för att kunna ge bort som presenter. Så himla snällt, jag menar – låna ut dvd-boxar är ju inte direkt nåt märkvärdigt. Men Amazing Grace… det är märkvärdiga grejer. Den är så underbar att jag inte finner ord för den, jag kan inte beskriva den för jag vet helt enkelt inte vad den doftar. Själva produkten är suverän att ha i duschen och funkar lika bra som tvål och schampo, som skumbad. Har jag kört hela tre-stegs-paketet med den doftar jag så gott efteråt att det är omöjligt att inte sniffa på sig själv. Man blir len, ren och inkapslad i en rentav hypnotisk doft. Av den, och priset på produkten, anledningen använder jag bara min Amazing Grace-gel vid speciella tillfällen, för jag vill aldrig, aldrig, aldrig att det här ska bli en vardagsdoft som jag tröttnar på.

Amazing Grace finns även som skumbad, balsam, parfym, fotkräm, scrub, body lotion, rumsdoft etc. Dock finns bara en bråkdel av produkterna att köpa på COW och HqHair. Jag vill ha en Philosophy-butik i Sverige NU!

Pris: Ca 250 kronor på HqHair
Betyg: MVG+

Kommentera

