Kiehl´s – Amino Acid Shampoo

I mitt långa inlägg om min hårvårdsrutin igår skrev jag inte om riktigt alla produkter jag använder, utan bara om de jag oftast häller i mitt hår. En rätt ny favorit på badkarskanten har blivit Kiehl´s Amino Acid Shampoo.

Det här schampot innehåller ren kokosnötolja, veteproteiner och aminosyra och är inte testat på djur. Det är avsett för alla hår- och hårbottentyper och är tillräckligt milt för att användas varje dag. Oljan och aminosyran gör håret rent med ett fluffigt lödder, veteproteinet gör det fylligt och fuktgivande egenskaper gör det mjukt och följsamt. Det kommer i flaskor i olika storlekar och har ett litet snäpplock på toppen, inga jobbiga skruvlock som kan åka av här inte!

Jag tycker att det är drygt och effektivt, en liten klick räcker långt och man behöver inte ösa på för kung och fosterland. Håret blir väldoftande, friskt och spänstigt och känns bra efter en tvättning med Amino acid shampoo och såvida man inte har torrt eller sprött hår behöver man inte följa upp med balsam.

Ett bra och prisvärt schampo då det håller länge.

Pris: Ca 200 kronor på Kiehl´s. Strawberry har flaskor på 125 ml för 100 kronor just nu.
Betyg: VG

Kommentera

