IsaDora – Glitterliner

IsaDora är det där typiska märket jag går och tittar på när jag inte har så gott som pengar eller helt enkelt känner för att köpa budgetsmink. Personligen tycker jag att deras image och förpackningar känns rätt daterade och inte så kul, man har sett det förut liksom… Trots det är det ju inte utan att jag drar i deras produkter titt som tätt och ibland slår jag till på något som lockar mig. Senast var det deras glittereyeliner i färgen Gold.

Eyelinern är, som namnet antyder, en guldglitterliner som jag trodde skulle förvanliga min festmake till något utöver det vanliga. Den kommer i en liten flaska med en pensel som är så liten och pyttig att det är ett under att man hittar den alls. Penselns storlek är troligen tänk att underlätta om man vill ha väldigt tunna och fina linjer men resultatet blir tyvärr att det är helt omöjligt att få upp någon färg på den. Man får gojsa runt ett bra tag för att först få själva eyelinerkrämen – som för övrigt inte är guldfärgad utan genomskinlig – att blanda sig med glittret och sedan måste man liksom gräva upp den med en pyttiga penseln. Ett drag med penseln ger ungefär 3 glitterkorn, ska man ha en maffig effekt får man hålla på rätt länge med andra ord… Och inte sitter den speciellt bra heller, det lilla som fastnar vill säga. Nä, det här är en riktigt kass produkt som hamnar rätt i soptunnan. Skärpning IsaDora!

Pris: Ca 80 kronor
Betyg: IG

Kommentera

