Clinique – Post-blemish formula

Clinique är väl mest kända för sitt 3 stegs-program för ansiktet men har en rätt rejäl uppsättning krämer av skilda slag i sitt utbud. Jag är inget fan av deras ordinarie hudvård då den är på tok för stark för min känsliga hud, men de har däremot en och annan enskild produkt som jag gillar. Först ut att presenteras är Post-blemish formula.

Det finns många, många produkter på hudvårdsmarknaden som aspirerar på att vara de som tar bort finnar allra bäst, men det finns inte alls lika många som är inriktade på att ta bort de röda prickarna som blir efter en finne. Jag menar inte acneärr i form av en grop, utan helt enkelt de röda ärren i huden. Post-blemish kommer i en penna ur vilken man skruvar fram en vit kräm som är tänkt att snabba på läkningen av dessa ärr och som dessutom ska bleka bort dem. Krämen är olje- och parfymfri och lätt att dutta på där man har ärr. Jag tycker att själva pennan är en rätt fuffens grej, jag förstår inte varför den inte lika gärna kunde komma i en liten tub, men det är väl kanske nån vits med det hela som jag inte vet om. Funkar krämen då? Ja! Tänk för att den gör det! Det handlar inte om några revolutionerande resultat och man blir inte av med de röda ärren över en natt eller så, men det går banne mig fortare än utan krämen. Jag gillar Post-blemish formula och tänker se till att den alltid finns hemma i badrumsskåpet.

Pris:
Betyg: VG (den är ingen mirakelprodukt så det blir inte toppbetyg)

2 responses to “Clinique – Post-blemish formula

  1. vilken suverän blogg du har! enligt mig har den allt en bra beautyblogg ska ha, framförallt massor med recensioner, vilket jag älskar =)
    och massor med inlägg!! den hamnar i favoritlistan direkt!

  2. Åå, tackar! Vad glad jag blir att du tycker om den. Välkommen hit Anna, hör gärna av dig om det är något speciellt du vill läsa om!:)

Kommentera

