Make Up Store – Microshadow: Regent

Make Up Store är ju kända för sina pigmentrika och snygga skuggor som finns i ungefär hur många färger som helst. De innehåller ämnet Triclosan som förhindrar bakterietillväxt vilket känns bra, däremot är jag lite fundersam till hur bra det egentligen är för både hud och natur efter att ha läst om ämnet på Svenska Naturskyddsföreningens hemsida. (Klicka på Triclosan-länken för att komma dit). Tyvärr känner jag mig inte tillräckligt kunnig på området för att göra en längre utläggning om denna tillsats, om någon läsare vet mer får ni väldigt gärna skriva till mig eller i kommentarfältet!

Jag köpte Regent härom månaden när jag kände för lite tröstshopping. Själva förpackningen är en stilren liten svart burk med lock (utan spegel) som är slagtålig, något som jag uppskattar eftersom jag är rätt klantig och ofta tappar grejer… Regent är en murrigt grön nyans som har ett väldigt fint guldskimmer i sig. Alldeles lagom med guld dessutom, så att det inte tar överhanden. Bilden här intill gör den långt ifrån rättvisa för den är verkligen smarrig när man ser den i verkligheten. Man kan applicera den tunt eller stryka på rejält, snyggast tycker jag personligen att den blir när man tar på ordentligt så att ögonen verkligen lyser upp av den gröngyllene färgen. Den sitter jättebra både en vanlig dag och under en partykväll och ramlar inte ner under ögonen.

Jag har den ensam eller i kombination med MUS Eye Dust i färgen Lounge, en guldbronsig skugga som framhäver det gröna. Ett litet tips bara!

Pris: 125 kronor
Betyg: MVG för färg och hållbarhet och IG för det farliga tillsatsen

2 responses to “Make Up Store – Microshadow: Regent

  1. Välskriven recension! Jag gillar också färgen på Regent och använder den mycket. Använder över huvud taget mycket smink från Make Up Store, men hade ingen aning om triclosanet. Är jätteglad att jag läste din recension och fick reda på det. Mycket intressant information!

    Tack!

  2. Kul att du hade nytta av recensionen!:)
    Jag hade inte heller någon aning om att triclosan var något som kanske inte var så bra, man har en tendens att lita blint när ett företag säger att deras saker bara innehåller bra saker…:S

Kommentera

