Elizabeth Arden – Hydrating mask

Efter en omgång med djuprengörande ansiktsmasker känner jag ofta att mitt ansikte visserligen är väldigt rent och fräscht, men samtidigt i behov av en rejäl återfuktning. Ibland smörjer jag helt enkelt in mig med serum och/eller kräm, men andra gånger lägger jag på en fuktgivande ansiktsmask från Elizabeth Arden som heter Hydrating mask.

Själva masken är len och doftar otroligt gott, den kan kännas lite pirrande på huden i början men inte farligt. Och det är på min känsliga hud, vet inte om andra upplever detsamma. Den känns, trots visst pirr, upplyftande och svalkande och man riktigt känner hur den mjukar upp torra partier. Jag brukar låta den sitta på i upp till en halvtimma eftersom jag tycker att den gör sitt jobb riktigt bra då och när man så sköljer av den i ljummet vatten är det nästan svårt att känna vilket som är den lena gelekrämen och vad som är sammetslen och återfuktad hud… Mmm… Det här är min absoluta favorit av alla återfuktande masker och jag kan varmt rekommendera den till alla men mest till de med torr hud eller stramande hud eftersom den är rejält återfuktande.

Pris: Ca 250 kronor för 100 ml på Kicks och 100 kr på Strawberrynet.
Betyg: MVG

Kommentera

