O.P.I – Avoplex oil

O.P.I har ju som sagt även produkter för naglarna och min favorit heter Avoplex Oil. Den finns med pensel eller pipett efter tycke och smak. Jag gillar pipetten, det känns på nåt vis som om man gör hemliga experiment i högstadiets kemisal.

Oljan innehåller avokado, antioxidanter och vårdande oljor och doftar hur gott som helst. Har inte kommit fram till exakt vad den doftar, men gott är det! Jag har, som före detta nagelbitare, väldigt sköra och mjuka naglar som gärna flisar sig och går av så fort de fått någon liten längd att tala om och därför har jag blivit rekommenderad den här oljan av en väninna som är en hejare på manikyr. Jag brukar ta en droppe per nagel och massera in länge och noga så att det mesta går in i huden och nageln, extra noga är jag att det kommer på nagelbanden och lite under nagelkanten där nageln är som skörast. Denna procedur upprepar jag ett antal gånger under dagen i tills naglarna kommit ut en lagom bit och känns hållbara, då oljar jag in dem 1-2 ggr/dag. Jag märker en enorm skillnad mellan när jag använder oljan regelbundet eller inte alls. När jag masserar in den blir naglarna snabbt långa, glansiga och lagom hårda – när jag låter bli blir de genast mjuka och går av. Det måste ju alltså innebära att oljan gör vad den ska och mer kan man ju inte begära. Den enda invändning jag har mot den här produkten är själva pipettflaskan, själva toppen på pipetten har en tendens att gå av. Det har hänt mig på två flaskor nu så det kan inte vara en tillfällighet. Nästa gång får det nog bli ett exemplar med pensel istället – kemisug eller ej.

Kan tillägga att det är relativt dyra droppar det handlar om och det kan kännas som en onödig utgift, men har man problem med naglarna så är den guld värd och oljan är otroligt dryg så det jämnar ut sig i långa loppet.

Pris: 152 kronor för en pipettflaska på 7,5 ml på NailsBodyBeauty. En flaska med pensel kostar 261 kronor på samma ställe. På Lookfantastic kostar pipettflaskan 118 kronor.
Betyg: MVG

Kommentera

