O.P.I – Avojuice Skin Quencher

Jag vet att jag hyllat La Source handkit från Crabtree & Evelyn som det bästa jag vet för mina händer, men det går ju inte att låta bli att testa nya produkter mellan varven bara för det. Man vet ju faktiskt inte vad som väntar runt hörnet…😉

Jag har fått glädjen att testa den kombinerade hand- och kroppskrämen Avojuice Skin Quencher Lotion i Pear från hand- och nagelproffsen O.P.I. Lotionerna finns i en rad läckra dofter eller vad sägs om; Vanilla spice, Cran & Berry, Peach, Grapefruit och Berry.

Jag har valt att testa krämen endast som handkräm. Krämen, som kommer i en praktisk pumpflaska, innehåller päronextrakt som ska lugna huden samt vitamin C, avokado och aloe vera för att göra dem mjuka och återfuktade. Krämen är milt ljusgrön och doftar fullkomligt supermumsigt av färska, saftiga päron. Jag brukar vara känslig för syntetiska fruktdofter, men den här känns verkligen naturlig och smarrig. Krämen är vare sig fast eller rinnig och går lätt in i huden. Den är svalkande och mjukgörande för mina händer, en känsla som sitter i länge efter att jag smort in mig. Man blir inte alls fet om händerna som så ofta efter handkrämer, utan bara mjuk och len. Det är en finfin kräm till händerna och alldeles säkert till resten av kroppen om man väljer att använda den där. Den är mindre fiffig att ta med sig i väskan eftersom den kommer i en pumpflaska, men det finns mindre förpackningar med vanligt snäpplock att ta med sig om man så vill.

Pris: 180 kronor för pumpflaska på 200ml och 80 kronor för 30 ml på  NailsBody&Beauty.
153 kronor för 200 ml på Lookfantastic.
Betyg: VG

Kommentera

