Laura Mercier – Illuminating stick

Mycket Laura Mercier nu, men jag är rätt inne på hennes smink just nu. Håll ut! Denna gång tänkte jag recensera Illuminating stick i färgen Golden rose glow.

Illuminating stick är en produkt som påminner om en korsning mellan en highlighter och ett krämrouge. Jag har den rosaguldiga varianten, det finns även en bronsguldig. Det är ett tjockt stift i skruvförpackning liknande ett stort läppstift men är mycket hårdare än ett sådant. Man använder det till lite allt möjligt, på Merciers hemsida står det att man kan använda den på ögon och kinder men expediten vid LM-disken på NK har lärt mig att det även går alldeles utmärkt att ha den även på läpparna. Den är doft- och olje-fri och har varierande täckförmåga beroende på hur mycket man målar på helt enkelt.

På ögonen funkar den bra både som highlighter och ögonskugga, det beror på vilken belysning man vistas i. Som rouge funkar den finfint om man vill ha ett rosaskimmer med aningen guldton i, man får vara noga att inte överdosera dock för det är ett pigmentrikt stift trots dess varierande täckförmåga. På läpparna är den lite torr så man måste ha cerat under för att inte bli uttorkad, det är åtminstone min erfarenhet. Det är en jättebra universalprodukt för att piffa till make up:en helt enkelt, men jag tycker nog att den funkar allra bäst till kvällsbruk eftersom skimret kan kännas lite too much ute i dagsljus. Men det är ju en personlig åsikt och smaksak naturligtvis. Krämen sitter hela dagen om man har den på ögonen eller kinderna, vilket ju också är en fördel. Enda minuset är priset som jag tycker är väl högt, men som drar ner betyget.

Stiftet är väldigt drygt och det jag har kommer jag nog kunna ha i 10 år, fast av hygieniska skäl bör jag nog kassera det innan dess…😉

Finns i färgerna: Golden honey och Golden rose.

Pris:  350 kronor på COW, ca 165 på Strawberrynet.
Betyg: VG

Kommentera

