The Body Shop fotvård – minirecension

Jag älskar, naturligtvis, Body Shops krämer och speciellt deras produkter för tassarna. Mina fötter är rätt ledsna av sig och svullnar och ömmar lätt på grund av en sjukdom jag har, det känns därför extra viktigt att ta hand om dem ordentligt och inte låta dem löpa fritt så att säga.😉

Mina tre favvisar är:

Peppermint cooling pumice foot scrub: en alldeles underbart skön peeling för fossingarna. Doftar fräsch av pepparmintolja och innehåller lagom vassa pimpstenskorn för att skrubba loss döda hudceller och ta fram en rosig hud. Jag brukar massera in den efter ca 5 minuters fotbad i ljummet vatten, då är huden alldeles lagom uppmjukad för att peelingen ska ta som bäst. Om man sitter för länge i vatten blir huden uppluckrad och det blir svårare att få bort den döda huden, risken blir att man får med för mycket eller inget alls.95 kronor.

Peppermint Cooling Foot Lotion: lika underbar den! Fräsch och upplivande pepparmintsdoft, innehåller kakaosmör och menthol vilket ger ett både återfuktande, uppmjukande och svalkande resultat. En av Body shops storsäljare. 125 kronor.

Peppermint Cooling Leg Gel: Min favorit på sommaren! Jag kan inte klara mig utan den här fantastiska gelén. Den är återfuktande, svalkande och uppiggande på en och samma gång. Perfekt när man känner sig tung, trött och svullen i värmen eller om man har ett jobb där man står och går mycket. 59 kronor.

I serien finns också: Peppermint Cooling Resque Treatment, Foot spray och Foot soak, dessa har jag dock inte testat än.

7 responses to “The Body Shop fotvård – minirecension

  1. hehe, det där påminner mig om att jag borde sköta om mina fötter bättre och man blir ju sugen på dessa produkter hehe!😉

    Åh, jag läste föressten om MAC studiofix, och oj vilket habegär man fick!😉 För just nu känner jag mig såååå lat, och jobbar så mycket att jag faktiskt har gått runt och spanat litegrann på stickfoundation och liknande smidighetsprodukter! Och visst har man hört om MAC studio fix föurut, men den tänkte jag inte alls på då jag gick en liten kort runda efter jobbet häromdagen!😉 Så jag måste kolla in den nununu, hoppas bara den finns i min hudton!😉

  2. Det finns den alldeles säkert! Efter vad jag har sett på bilder på din söta blogg så är du lika blek och skön som jag.😉 Tjejerna på MAC är ju, som du säkert vet, himla hjälpsamma så du kommer säkert hitta en färg som passar. Keep me updated!🙂

  3. Pingback: Bloggtema v 19 « Sublimt

  4. Pingback: Fotmask « Sublimt

  5. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublim awards 2009

  6. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Fotmask

  7. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Fotkräm på köpet!

Kommentera

