Clarins – Instant Light Lip perfector

Inte nog med att jag inte kan tacka nej till Ta 3 betala för 2-erbjudanden, jag är också en sucker för prenumerationserbjudanden där man får smink på köpet. Av den anledningen allena tog jag erbjudandet på modetidningen Modette, en handkräm och ett läppglans från Clarins är ju inte fy skam. Tidningen intresserar mig dock inte alls. 😉

Jag hade ingen uppfattning alls om vad Instant Light Lip Perfector var för något. Det kommer i en tub med en liten svamptopp som man klämmer fram en dos läppkräm genom och målar på med, det funkar bra tycker jag som inte gillar penslar till kletiga läpprodukter. Clarins beskriver det som en smältande gelé med tredimensionellt skimmer och god smak. Det innehåller också en rad välgörande ingredienser såsom mango och sheasmör som tillsammans ska göra läpparna supermjuka och kyssvänliga. Man kan använda det ensamt som läppglans/balsam eller under läppstift. Jag har använt det som vardagsglans så jag kan inte uttala mig om hur det är i kombination med läppstift. Mycket riktigt är också Instant Light välgörande för läpparna, liksom Clarins Moisture replenishing lip balm, är det läkande på småsår och flagor och gör läpparna mjuka och sköna. Färgen är ljust persikobeige och syns inte så mycket, jag tror nog att det är en nyans som passar de allra flesta. Jag gillar verkligen Instant Light och kommer säkert köpa ett exemplar när det jag har tar slut.

Pris: 145 kronor på Kicks.
Betyg: MVG

4 responses to “Clarins – Instant Light Lip perfector

  1. Jag tog också erbjudandet. Jag älskar produkterna, men tidningen har jag redan sagt upp. Den var trist, knappt några sminktips alls och jag är inte lika intresserad av kläder som av smink…

  2. I hear you. Trist tidning som känns som en sån där tjock reklamblaska man kan få gratis på stan ibland. Jag tycker att det ska starta en renodlad skönhetstidning istället. Finns ju nån som jag bläddrar i hos min frissa ibland, men den är kass.:P

  3. Har du läst den amerikanska tidningen Allure? Jag prenumererar på den och älskar den. Det enda problemet är att många av produkterna i den inte finns att få tag på i Sverige…snyft! En svensk renodlad skönhetstidning vore så himla kul, jag skulle prenumerera bums!

  4. Jag köpte ett nr i vintras när jag var i London och älskade den, man kanske skulle teckna en prenumeration… Har du nån bra länk med prenumerationserbjudande?:)

    Vi får starta en egen skönhetstidning!;)

Kommentera

