Clarins – Double Anti Cernes Concealer

Jag har känslig, tunn hud med brustna blodkärl på kinderna vilket gör att jag alltid ser röd ut i ansiktet. På plussidan är att jag alltid ser friskt rosig ut och på minussidan att jag alltid ser friskt rosig ut.😉 Jag har därför aldrig varit speciellt hooked på rouge eftersom de helt enkelt oftast är överflödiga eller svåra att få snyggt på kinderna, men som den sminknörd man nu en gång är vill man jag ju kunna variera looken för dagen med olika rouge och bronzers och det är därför jag ständigt letar efter något som kan ta bort det röda.

Jag har testat lite olika produkter som jag kommer skriva om längre fram, denna gång handlar det dock om Clarins Double-concealer Anti cernes. Det är en produkt som kommer i en likadan förpackning som, säg, IsaDoras Wonder Lips, det är alltså två produkter i en och samma. På ena sidan är det en grön korrektor som är tänkt att appliceras på röda partier och på den andra sidan är det en klassisk concealer. Jag har färgen 00 Porcelaine eftersom jag är en blekis. Den gröna korrektorn är krämig och luktar inget speciellt. Färgen är rätt ljusgrön och är lätt att dutta på med applikation. På de partier där min hud är alldeles slät lägger den sig perfekt ovanpå det röda och neutraliserar den. På de ställen där jag har ojämnheter och stora porer blir det däremot… mindre snyggt. Krämen lägger sig i ojämnheterna och förstärker dem vilket gör att det inte ser riktigt klokt ut. Man får gnugga och greja massa för att få bort det och då är man ju hux flux rödare än man var innan. Problemet kan avhjälpas något genom att man lägger på en primer innan, men jag tycker inte att man ska behöva det egentligen. Den gröna krämen gör alltså vad den ska, men funkar inte på ojämn hy. Tyvärr. Själva concealern är en hygglig produkt som täcker medelbra och som jag antar är tänkt att man ska ha ovanpå den gröna eller som ett kompliment. Den påminner mycket i konsistens, färg och täckning om HM´s egen concealer i den ljusaste tonen.

Jag betalade 152 kronor för den på Strawberrynet. Vad den kostar i butik vet jag inte. Nån annan kanske vet?
Betyg: G

Kommentera

