Benefit – Lemon Aid

När man är i London går det ju liksom inte att låta bli att gå in och botanisera i varenda sminkbutik man springer på, utbudet är ju som en dröm. På Harrods finns det en Benefit-avdelning som jag älskar! Personalen är trevlig och ställer mer än gärna upp på mini-make overs och allt man kan önska sig. Generösa med prover är de också. Nåväl, senast jag var där köpte jag med mig en Lemon Aid efter att ha fått en noggrann förevisning av tjejen vid disken om hur man hanterar den bäst. Eftersom jag testade den redan i butiken visste jag ju vad jag köpte så det var ju en bra vara redan från första början.

Så här skriver Benefit om Lemon Aid:

It’s a lazy day makeover for your eyes! Not a concealer, but a soft yellow correcting cream that helps redness and discoloration on eyelids disappear, giving you a younger, fresher, healthier appearance. Your eyes will look and feel so great you may ask yourself ”do I even need eye makeup today?”

Den kommer i en snygg liten svart, rund ask med lock som har spegel på insidan (stort plus). Själva krämen är blekt gul och ser faktiskt lite citronaktig ut, så det är ju inte utan att man förstår namnvalet. Man applicerar lättast krämen med ett finger eftersom det tenderar att komma lite för mycket när man använder en pensel, eller så är det bara jag som inte haft rätt pensel för ändamålet. Jag föredrar iaf att använda långfingret för att försiktigt stryka och badda på krämen över ögonlocket upp mot ögonbrynet. Resultatet blir en helt jämn yta som täcker blodkärl, missfärgningar och annat som man kan tänkas vilja dölja. Så långt är allt väl. Tyvärr tycker jag inte att krämen sitter tillräckligt bra, den tenderar att lägga sig lite i veck efter några timmar, speciellt om man inte har puder och/eller ögonskugga ovanpå. Det är en helt okej produkt som jämnar till ögonlockens tunna hud men för mig har den mest blivit liggandes i sminklådan – inte för att den är dålig utan mer för att den inte är tillräckligt oumbärlig.

Lemon Aid kostar $18 på Benefits amerikanska hemsida och £15,50 på HqHair.
Betyg: G

Kommentera

