Lee Stafford – Poker straight dry schampo

Mitt hår är typiskt skandinaviskt; ljust, tunt, platt och mjukt. Det blir också fett och trist väldigt fort och eftersom det är jobbigt att behöva tvätta håret varje dag och föna till en frisyr så ville jag prova torrschampo. Accessora säljer flera produkter från Lee Stafford och då bland annat Poker straight dry schampo, så jag klickade hem ett exemplar.

Flaskan är bra och spraymunstycket likaså, priset hyggligt och doften väldigt god. Tyvärr fungerade den inte alls på mitt hår. Det som skulle bli en uppfräschande känsla med lite lätt uttorkande effekt i de lite flottiga hårrötterna blev istället ännu värre! Mitt hår blev alldeles tungt och stripigt och såg rent av bedrövligt ut. Jag trodde att jag kanske gjort nåt lite tokigt eller att det var dagsformen på mitt hår som krånglade till det hela, men icke. Efter 6 testomgångar med samma sunkiga resultat gav jag upp och kasserade flaskan. Jag vet inte hur det är tänkt att en våt och flottig spray ska göra håret fräscht och ”puffigt” igen, men inte är det med Lee Staffords variant på torrschampo. Kanske funkar den för andra, men det är inte en produkt som jag kan rekommendera. Synd, för både doft, flaska och pris var bra.

Finns på Accessora för 79 kronor.
Betyg: IG

Bild från Accessora.

4 responses to “Lee Stafford – Poker straight dry schampo

  1. oj, tyckte du att lee staffords torrschampo var ”en våt och flottig spray”? då kanske det var nåt fel på din flaska, för när jag använder den så kommer det ut ett tunt, vitt puder som suger upp fettet i hårbotten. jag tyckte att det var en jättebra produkt, förutom den äckliga, starka doften (som du ju gillade :P). fast man måste vara försiktig så att man inte tar för mycket.

  2. Hm, mysko, men bra att du gillade den! Nåväl, jag tänker satsa på Dust it nu istället!:)

  3. Poker Straight Dry Schampo har jag inte testat, däremot finns en spray från Lee Stafford som jag tror att Lotta refererar till. Den heter R U Taking Protection From Oily Roots och sprayas, föga förvånande, på rötterna. Jag är helt fast!

    Det verkar som om du och jag har ungefär samma hårtyp så jag tycker verkligen att du ska testa. Det är alltså en torr spray som luktar väldigt gott och som verkligen gör skillnad. Den kostar ca 80 kr så om du inte gillar den är det ju ingen större förlust.

    Jag har inte testat Bumble & Bumbles torrschampo men funderar på att pröva det också.

Kommentera

