Lily Lolo – Ögonskugga

Lily Lolo är ett brittisk mineralsminksmärke som jag först stötte på inne hos Makeup & Stuff. Jag blev nyfiken och beställde ett gäng prover från deras svenska återförsäljare Waterbellis och blev kär! Framför allt är det skuggorna som får mig att bli alldeles nipprig. De kommer i små söta burkar med brunt lock och innehåller ca 2,5 gram. Det kan låta pyttigt, men lite räcker länge när det gäller mineralsmink… Jag har testat färgen Sticky toffee som är en rätt ljusbeige skugga med lite guldskimmer i. Tar man lite funkar den finfint som highlighter eller till vardags och bygger man på får man en tjusig kvällsskugga. Skuggan är väldigt lätt att applicera och smular inte ner hela ansiktet under tiden. Den glider snabbt på plats på locket och sitter sedan där tills man tvättar bort den. I mina ögon är den en näst intill perfekt skugga, enda minuset är att den är lös vilket gör att det är lättare att spilla ut skuggan. Visserligen kommer den i en burk med sifterlock, men den skyddsplast som sitter över hålen ramlar snart av vilket gör att om man har burken med sig i väskan skakas produkten ut i burken och i förlängningen även lättare ur burken. Men det är också mitt enda minus. Skuggan är extremt prisvärd, ger ett snyggt resultat som håller hela dagen och går att variera täckningen med.

En burk kostar 59 kronor på Waterbellis.

Betyg: VG

Bild från Waterbellis.

Kommentera

