Helena Rubinstein – Spectacular mascara

Jag har en stor förkärlek för Helena Rubinsteins make up och har länge haft Lash queen som en favoritmascara. När min senaste Lash queen började sjunga på sista refrängen fick jag för mig att jag ville testa en ny mascara från samma märke och beslöt mig för att ge Spectaclar en chans. Enligt HR är Spectacular en mascara som framför allt ger längd till fransarna men som även ska göra dem tätare. Borsten är tjock på mitten och avsmalnande ut på ytterkanterna och designad för att ge längd och definition, men av någon märklig anledning funkade inte det på mig. Mina ögonfransar blev, om möjligt, ännu rakare och dessutom ihopklibbade. Svarta blev de, men det var också allt. Jag har nu testat den dagligen i två veckor och det vill sig helt inte, det blir samma värdelösa resultat varje gång. Jag har testat med och utan lash primer innan och med och utan ögonfranstång men resultatet blir detsamma – raka, trassliga fransar som inte ser kloka ut. Jag kan inte avgöra om det är borsten eller själva mascarakrämen som är boven i drama, eller kanske båda två, men bortsett från den lyxiga guldhylsan är den här mascaran lika värdelös för mina fransar som Maybellines Great Lash.

På Åhlens kostar Spectacular mascara ca 260 kronor. På Alabaster finns den för 235 kronor. Här kan du läsa mer om den.

Betygen kan inte bli annat än ett: IG

One response to “Helena Rubinstein – Spectacular mascara

  1. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Mascaror, mascaror!

Kommentera

