Crabtree & Evelyn – La Source 60 second fix kit

När jag var i London senast botaniserade jag såklart i Crabtree & Evelyns butik. Med mig köpte jag hand-kitet från La Source och även fot-kitet i samma serie. Det är alltså två produkter i båda förpackningarna. I den här recensionen är det händerna som utsatts för krämtester.

Kitet innehåller:

Hand recovery 100 ml

Hand therapy 100 ml

Hand recovery är en lite annorlunda handprodukt som innehåller mineralsalter och havsalger och är en ”allt-i-ett”-produkt. Själva krämen är en trögflytande peelingkräm som är lite oljig. Man börjar med att massera in den på torra händer på ungefär samma vis som man tvålar in sina händer. Detta gör man i ca en minut innan det är dags att skölja av peelingen i ljummet vatten. Peelingen är precis lagom tjock och rivig för att man ska känna att huden blir frisk och rosig men utan att rivas och kännas obehaglig. När man torkat av peelingkrämen torkar man händerna med en ren handduk. Det är nu man inser att man har sanslöst mjuka händer! Jag har inte trott att händer kunde bli så mjuka men tydligen kan de det. Det är inte ett måste att smörja in dem efteråt men jag brukar följa upp med den tillhörande handkrämen Hand therapy.
Peelingen kommer i en plasttub med skruvkork, jag skulle gärna se att den hade snäppkork men det är en liten önskan bara.

Hand therapy är en tjock kräm som doftar så ljuvligt gott att jag går och sniffar på mina händer hela dagarna när jag smort in dem med den. Det är en lite svårbeskriven doft; det är en blandning av hav, sol, citrus och friskhet som jag inte känt hos någon annan produkt faktiskt. Den innehåller sheasmör och örter och säger sig läka narig och torr hud. Händerna blir sanslöst mjuka av denna kräm vare sig man kört med peelingen innan eller inte. Det känns faktiskt som om man smort in händerna med sammet när man gjort denna lilla procedur och jag kan varmt rekommendera den till alla som vill ta hand om sina händer lite extra!
Krämen kommer i en metalltub med skruvkork, även här skulle jag vilja ha ett snäpplock.

Både Appleheart och Accessora säljer kitet för 239 kronor.
Produkterna finns också att köpa var för sig och kostar då 109 kr för Hand therapy och 163 kr för Hand recovery hos Appleheart.
Betyg: MVG

Bild från Appleheart

5 responses to “Crabtree & Evelyn – La Source 60 second fix kit

  1. Det där låter ju tokigt schysst! Ska genast börja luskamma Ebay😉

  2. Haha, det tycker jag absolut att du ska!

  3. Pingback: Fira jul med Crabtree & Evelyn « Sublimt

  4. Pingback: Sublimt » Blog Archive » The Body Shop – Hemp hand protector

  5. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Fira jul med Crabtree & Evelyn

Kommentera

