Vad vill du läsa om?

Hej!

Jag har länge saknat en blogg som bara skriver recensioner om olika skönhetsprodukter. Det och fyndtips på saker som finns att klicka hem från de olika skönhetssajterna är det jag kommer lägga fokus på i min lilla blogg. Vi får väl se hur det går…🙂

Jag vill gärna tillägga att de produkter jag skriver om är saker jag provat under en längre tid, det är alltså inte en lite provförpackning med exempelvis rengöring som avgör utfallet. Enligt min erfarenhet behöver de flesta produkter en del tid på sig för att visa sitt rätta jag. De gånger jag fått ett prov eller två skriver jag att det är just ett sådant.

Jag har en uppsjö av produkter att skriva om men tänkte börja med att höra efter vad NI vill läsa om först och främst?

Här är några av de produkter jag noggrant testat de senaste 10 månaderna:

Smink:
Benefit – Lemon Aid
Bobbie Brown – Diamond dust eye shadow, Pink metal
Bobbie Brown -Creamy eye pencil, Dark brown
Clarins – Instant light Natural lip perfector, 02
Clarins – Cream eye shadow, no6 Chestnut
Clarins – Double Anti Cernes Concealer, 00 Porcelain, concealer & corrector
Clarins – Wonder wolume mascara, Wonder black
Clinique – Moisture sheer lipstick, Honey red
Clinique – Eye tint, Gold glimmer
Clinique – True bronze pressed powder bronzer, 02 Sunkissed
Everyday Minerals – Foundation, Fair medium och Fair
Helena Rubinstein – Spectacular mascara, Black
Helena Rubinstein – Lash queen, Black
Lancôme – Color fever lipstick, nr 118
Lancôme – Flextencils
Laura Mercier – Secret concealer, Nr 1
Laura Mercier – Illuminating stick, Golden rose glow
Laura Mercier – Eyeshadow, Pearl
Lily Lolo – Eye colour, Sticky toffee
Lily Lolo – Peep-O, under eye concealer
MAC – Studio tech, NW20
Max Factor – Colour perfection lipstick, Harvest
Smashbox – Blush, Aurora
Smashbox – That´s a wrap mascara, Black
Smashbox – Eye shadow trio, Camera ready
Smashbox – Lipgloss, Illuminate
Smashbox – Lipgloss, Location
Smashbox – Eye lash primer
Yves Saint Laurent – Faux cils volume mascara, black
Yves Saint Laurent – Radiant Touch, nr1 Light Beige
Hudvård:
Dermalogica – Pre-cleanse
Dermalogica – Ultra-calming cleanser
Dermalogica – Total eye repair
Dermalogica – Skin smoothing cream
Dermalogica – Skin soothing spray
Dermalogica – Daily microfoliant
Kiehls – Centella recovery skin salve
Kiehls – Ultra facial cream
Lancôme – Bienfait Multi-Vital High Potency Moisturiser SPF15, dagkräm
Lancôme – Clarte galateis, rengöring
Lancôme – Tonique Clarte, ansiktsvatten
Lancôme – Bi-facil, eye makeup remover
Hårvård:
Lee Stafford – Poker straight dry schampo
Bumble & Bumble – Sunday schampo
Sebastian – Potion 9
Kiehl´s – Amino acid schampo
Kiehl´s – Hair conditioner and grooming aid formula 133
Övrigt:
She Uemura ögonfransböjare
Lily Lolos blender brush
Microfiber hårhandduk
O.P.I – Avoplex nail and cuticle replenishing oil

Jag måste tillägga att jag inte kan ett dugg om alla finesser som krävs för att få till en smidig och snygg blogg, så håll ut med röran medans jag lär mig.;)

3 responses to “Vad vill du läsa om?

  1. Hej!

    Jag har massa recensioner på min blogg, http://www.evelinasblogg.blogspot.com, välkommen in för inspiration! Jag vill gärna läsa om Dermalogicas produkter då jag använder dem själv och testar för fullt, samt Benefits Lemon-Aid för den har jag provat men jag hajar inte grejen!

    Ha det fint och lycka till med din blogg!

    Evelina

  2. Vad roligt med en blogg med recensioner! Här kommer en lista på de saker jag är mest intresserad av (utan någon speciell ordning, och kan ha missat nått :P):

    -Everyday Minerals – Foundation, Fair medium och Fair!! (funderar på att skaffa everyday minerals själv, så mest nyfiken på detta)
    -Helena Rubinstein – Lash queen, Black
    -Laura Mercier – Secret concealer, Nr 1
    -Dermalogica – Ultra-calming cleanser
    -Benefit – Lemon Aid
    -Clarins – Double Anti Cernes Concealer, 00 Porcelain, concealer & corrector
    -Lily Lolo – Peep-O, under eye concealer
    -Clarins – Wonder wolume mascara, Wonder black
    -Kiehls – Ultra facial cream
    -MAC – Studio tech, NW20
    -Yves Saint Laurent – Faux cils volume mascara, black

    Japp, rätt så mycket concealers och sånt, behöver en bra sån, hittar verkligen ingen just nu😦 Och såklart lite mascara-tips är alltid roligt😀 Rengörning plus återfukting är också bra.

    Ser fram emot att läsa recensionerna!

  3. Hej! Vad kul att ni hittat hit, alltid lurigt att veta om nån hittar tills en lilla del av internet.;)

    Evelina: Ska genast titta in till din blogg. Dermalogica-recensioner kommer snart!:)

    Ems: Concealers vill man ju alltid ha fler av…Har just lagt upp en om Secret concealer som jag hoppas du har nytta av.:)

Kommentera

