TurboTan

TurboTan är en svensk produkt som marknadsförs som en av de BUS-produkter som ger allra naturligast resultat, dessutom på ett enkelt sätt. Yeah, tänkte jag som bor i sommarregniga Göteborg och gärna vill ha i alla fall lite färg på armar, ben och andra blottade kroppsdelar. Sagt och gjort så beställde jag en flaska från deras hemsida och gick noggrant igenom förhållningsreglerna. Jag peelade mig noga, återfuktade duktigt, smorde in fet kräm på naglar och nagelband och skred så till verket.

På flaskan står det att man ska spraya på ca 30 cm avstånd vilket inte är helt lätt när man ska spraya på sig själv. Jag lyckades hyfsat på framsidan kroppen men fick snart kalla på hjälp. Min räddare i nöden fick således spraya hela mig från topp till tå under sträng uppsikt. När flaskan började närma sig sitt slut undrade jag om jag nu var vackert gyllenbrun och föreställde mig hur jag likt Halle Berry skulle skrida runt med bronsskimrande hy. Döm om min förvåning när jag fick se mig själv i spegeln – det såg mer ut som om jag drabbats av akut fläcktyfus! En del partier på kroppen var solbruna, andra randiga och en del direkt prickiga. Här och var såg det ut som om någon skvätt brun färg på mig. Det såg med andra ord för taskigt ut och så långt ifrån en fräsch solbränna man kan komma. Nu hade jag ju läst på instruktionerna att man skulle vänta några timmar för att låta färgen ”sätta” sig innan man duschade av överskottsfärgen. Så det gjorde jag. Jag vankade runt på brunsvarta fotsulor väntade, väntade och väntade lite till.

Duschen kom som en befrielse och jag hoppades nu att den vackra hudfärgen skulle göra entré, men icke. Näst intill all färg hade duschats av och det lilla som var kvar satt mestadels på fotsulorna, resten virvlade ner i avloppet.

Jag rekommenderar inte TurboTan till någon.

Pris: 250 kronor för 250 ml
Betyg: IG

One response to “TurboTan

  1. Pingback: Mitt sämsta inköp någonsin! « Sublimt

Kommentera

