Nivea – Gentle Waterproof eyemakeup remover

Nivea Visage eyemakeup-remover finns för vattenfast och vanlig makeup, jag har den för vattenfast eftersom jag tycker att den funkar allra bäst oavsett om jag har WP-smink eller ej. Removern kommer i en ganska oglammig plastflaska och är mjölkigt vit och krämig men ändå rätt rinnig. Den rekommenderas till typer som jag som har kontaktlinser och känslig hy men funkar naturligtvis för alla andra också! Gentle WP innehåller bland annat provitamin B5 för en skonsam, men effektiv, rengöring.

Det här är den bästa sminkremover jag testat! Den tar verkligen bort alla spår av smink runt ögonen och det utan att vare sig irritera, lämna läskiga oljehinnor på ögonen eller mascaraspår i ögonvrårna. Jag brukar ta lite kräm och massera in på ögonpartiet och låta verka några sekunder, sedan är drar jag bort alltsammans med en bomullsrondell. Vips, så är ögonen au naturelle igen och huden känns len, ren och samtidigt lätt återfuktad. Jag har testat många, många rengöringar för ögonpartiet och många har kostat flera gånger om vad Niveas gör, men de har aldrig varit bättre än den här. Jag har faktiskt slutat köpa nya varianter även om nyheter lockar, jag vet att jag bara kommer återkomma till min älskade Gentle WP ändå. Det här är min solklara favorit! Och förresten; sa jag att den är lika bra på att ta bort s k long lasting läppstift?

Pris: Ca 65 kronor
Betyg: MVG

5 responses to “Nivea – Gentle Waterproof eyemakeup remover

  1. Hej, vad roligt att hitta din skönhetsblogg, den lägger jag till på min lista :-)

    Jag har för övrigt lääänge haft Nivea Visage gentle eye makeup remover (alltså inte för vattenfast makeup) som favorit, den är supereffektiv så då kan jag bara ana hur effektiv den för vattenfast makeup är ;-)

  2. Jag har haft den blåa flaskan i flera omgångar och den är också jättebra!

  3. Jag har den men jag förstår inte hur den ska användas, tycker krämen smiter in i ögonen så att dom blir irriterade :/
    Tack! :D

  4. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublima favoriter 2008

  5. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublime awards 2010

Kommentera

