Lancôme – Hypnôse Onyx mascara

Dags för recension av den Lancôme-mascara jag hade turen att vinna för några veckor sedan. Jag har tidigare testat ett flertal mascaror från Lancôme och varit missnöjd med alla utom nya tillskottet Virtuôse. Antingen har de torkat ut på nolltid, varit omöjliga att få snygga på fransarna eller krånglat på andra sätt. Hypnôse Onyx har jag fram tills nu varit obekant med men vis av tidigare erfarenheter höll jag mina förväntningar på en rimlig nivå.
Vad tycker jag då?

Det här är en riktigt bra mascara faktiskt! Efter vad jag har förstått är det här en mascara som ska ge längre och fylligare fransar och med ett Onyx på slutet ska fransarna även färgas djupt svarta. Det där med färgen tar jag med en nypa salt, det ser ut som alla andra svarta mascaror i mina ögon. Däremot ger Hypnôse rejält fylliga, långa och samtidigt separerade fransar. Borsten är lagom fluffig och lätt att applicera färgen med och det räcker med ett par snabba lager för att få tjusiga ögon. Den sitter även där den ska och fäller inte ens om man kliar och petar runt ögonen. En bra mascara på alla de sätt, men saknar det där je ne sais quois som gör att jag inte någonsin vill vara utan den i min sminksamling.

Pris: 250 kr
Betyg: VG

7 responses to “Lancôme – Hypnôse Onyx mascara

  1. Dina fransar ser jättefina ut.

    Visst är det konstigt att det är så svårt att hitta den där wow-mascaran. Jag är ständigt på jakt.

  2. Jag tycker det blev grymt bra…bra färg med…jättefina!

  3. Blev verkligen fina fransar! Onyxversionen har jag inte provat men annars är nog hypnose min hallelujahmascara.

  4. Ser riktigt snyggt ut!

  5. Pingback: Sublima favoriter 2008 «

  6. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublim awards 2009

  7. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublima favoriter 2008

Kommentera

