Dermalogica – Daily resurfacer

Dermalogica är som bekant mitt favoritmärke när det gäller hudvård och även om jag har en hel del andra favoriter från andra märken så är det hittills inga andra tillverkare som överträffat Dermalogicas produkter. Jag har testat stora delar av sortimentet och har på så vis hittat det som bäst passar mig och min hud. En av de absoluta favoriterna är deras speciella peeling Daily resurfacer.

Daily Resurfacer är en originell produkt på många sätt men främst genom själva designen. Istället för en kräm eller gele kommer den här skrubben i form av små kuddar med en platta på. Det låter märkligt men är faktiskt väldigt fiffigt. Man klämmer fram krämen från kudden upp till själva plattan (som ser ut som en pytteliten slipmaskinsplatta ungefär) och stryker sedan plattan över ansiktet så att produkten fördelas på huden. De små kuddarna innehåller massa potenta ämnen som rött te, sjögräs, salicylsyra, socker och fruktextrakt. Tillsammans löser de upp det ”lim” som sitter mellan gamla och nya hudceller så att de släpper ytan och frilägger den nya friska hyn och samtidigt återfuktar och skyddar den.

Jag är väldigt förtjust i den superlena och återfuktade effekten DR ger mig. Den påminner väldigt mycket om Freeze 24/7´s Prep & Polish men utan den iskalla rivande känslan jag upplever att P&P har. Huden blir rosig, fräsch och ser helt fantastiskt strålande ut och det är ett resultat som håller i sig flera dagar. Dermalogica rekommenderar att man använder kuddarna varje dag men jag tycker nog att det räcker med ett par gånger i veckan. Dels för att resultatet håller i sig såpass länge och dels med tanke på det förhållandevis höga priset. Däremot kan jag tänka mig att personer med acneärr och/eller ojämn pigmentering kan uppnå riktigt bra resultat med en varje-dag-kur. Daily resurfacer kan användas av alla utom de med superkänslig eller inflammerad hud. Jag som har känslig hud kan använda den helt utan problem, möjligen svider det något lite alldeles i början av en applicering men det är inget jag upplever obehagligt.

Pris: 525 kronor på Jersey Beauty Company
Betyg: MVG

7 svar till “Dermalogica – Daily resurfacer

  1. Tack för en bra blogg! Undrar om du använder ansiktsvatten innnan du applicerar daily resurfacer? Ska man ta på ansiktskräm efter eller förlorar man effekten om man lägger andra produkter över?

  2. Jag använder ju oftast Dermalogicas hudvårdssystem och de har inte ansiktsvatten. Man sprayar istället ansiktet med ett slags ansiktsvatten men som är mer närande och inte rengörande, om du förstår min luddiga förklaring. Jag brukar rengöra ansiktet med rengöringskräm och därefter köra med Daily resurfacer. Till sist tar jag en återfuktande och lugnande kräm på. :)

  3. Ska man skölja av produkten lr ska den va kvar? Har ett test hemma som jag inte vet hur jag ska göra med den.

  4. Nej, man sköljer inte av den. Man sveper den lilla kudden över huden och låter den vara några minuter, sedan följer man upp med de produkter man vanligtvis tar efter rengöring.:)

  5. Okej tack då vet jag:)Ha en bra dag!

  6. Pingback: Philosophy – Microdelivery exfoliation wash «

  7. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Philosophy – Microdelivery exfoliation wash

Kommentera

