Urban Decay – Eyeshadow Primer Potion

Ja, så var det min tur att hylla den här produkten. Ofta när man läser recensioner om en produkt som är alldeles lyriska blir man lite skeptiskt och undrar om saken ifråga verkligen kan vara SÅ bra som de säger. Ibland blir man besviken, andra gånger får man inse att de hade rätt.

Det här är verkligen en jättebra produkt! Den är ljusbeige och lite lös i sin konsistens, man applicerar den med en svampapplikator men jag tycker att det är både mer hygieniskt och enklare att ta lite på fingertoppen och stryka på. Man behöver bara pyttelite för att täcka hela ögonpartiet, så det är en dryg produkt. Om det är något som är mindre lyckat så är det doften, den luktar som YSL´s False lash-mascara dvs starkt. Nu stinker den ju inte eller så, men jag förstår inte riktigt varför den luktar så strongt. Nåväl, det är inget som irriterar mina ögon direkt, men för väldigt känsliga ögon kan det nog vara ett bekymmer. Skuggor, kajal, eyeliner – allt sitter som berget med den här primern och ser lika bra ut på kvällen som när man sminkade sig på morgonen. Det är ju extra intressant om man är svettig av sig på sommaren, träning eller av annan anledning. Det är ju också bra att man kan använda favoritfärger på skuggor som kanske inte håller jättehög kvalitet och som därmed tenderar att lägga sig i veck eller helt enkelt smälta bort. En oumbärlig produkt för alla som gillar ögonmejk med andra ord – och vem gör inte det?

Pris: 149 kronor på Blush, 131 kr på HQHair.
Betyg: MVG

10 svar till “Urban Decay – Eyeshadow Primer Potion

  1. Denna produkt verkar ha fått mångas ”MVG”. Jag får nog ta och testa den…

  2. Ja, gör det! Den är ju inte så ohyggligt dyr heller så det är ju ingen katastrof om du inte gillar den. Men det tror jag nog du kommer göra.:D

  3. Läser ofta men första gången jag kommenterar. Ville bara säga att det är ditt fel att Primern smög med i min Blush-beställning jag nyss la ;P

  4. Hej Towe! Kul att du läser bloggen.:) Du kommer inte ångra ditt köp, promise.;)

  5. Hallå i rutan! Fick mina grejor som jag beställt, lovade ju att återkomma till dig. Först köpte jag provkit fr Dermalogica för normal/fet hy, rengöringen hade läckt så att allt var kladdigt… ska man bry sig om att reklamera? Har inte provat grejorna än. Sen hade jag beställt concealer fr Smashbox fr jordgubben, men den var för mörk så den byter jag bort på Pret-ty.se. Jaja, då får jag ju köpa en ny concealer, hihi. Byter även bort en jättefin mörkbrun Chanelskugga, kände att jag har för många skuggor i den färgen.

  6. Hej Sublim!Jag är ny på den här sidan men uppskattar alla tips.har nu gett mig en egen julklapp, pigmentprover från MAC !!
    Har inga gränser utom dom ekonomiska när det gäller sånt som gör mig glad så ja beställde ALLA jag fick tag på .Hamnade på c 750:-
    vilket var helt ok.
    Har aldrig prövat Mac förut men sett så mycket på you tube där Mac höjs till skyarna.Där används också oftast UDPP så det ska jag köpa
    närmast.God jul från tiggis 52!! år

  7. Pingback: Sublima favoriter 2008 «

  8. Pingback: Nytt från Urban Decay «

  9. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Nytt från Urban Decay

  10. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Plötsligt händer det…

Kommentera

