Min hudvårdsrutin

Rocketqueen är schysst och delar med sig av sin personliga hudvårdsrutin och vill även veta hur vi andra får fason på huden, och vem är jag att neka henne? Här är min rutin:

Morgonen: På morgonen smörjer jag in ansikte och hals med Ultra Calming Cleanser och masserar lite extra för att få bort fett, smuts och annat läskigt från natten. Jag sköljer av i ljummet vatten och avslutar med kallt vatten, dels för att det stänger porerna och dels för att jag vaknar till.;) Därefter sprutar jag ett par tag med Soothing protection spray över ansikte, hals och decolletage. Avslutningsvis smörjer jag in med en dagkräm, vilken varierar lite, men oftast är det Skin smoothing cream eller Bienfait Multi-Vital med solskyddsfaktor 15. Jag är en periodare med ögonkräm och glömmer ofta ta på det även om jag har flera hemma i badrumsskåpet. Jag gillar iaf Total Eye Care med solskyddsfaktor 15. Om jag har en finne eller två brukar jag peta på den bästa (och enda) hjälp jag vet, Spot treatment gel, på de röda små inkräktarna.

Under dagen: …är det jättebra att spraya på mer Soothing protection spray, den är verkligen lugnande, svalkande och återfuktande. Perfekt om man arbetar vid en dator eller om man helt enkelt känner för att vitalisera huden lite under dagen. Kommer jag ihåg så tar jag på lite mer acne-gel där det behövs.

Kvällen: På kvällen tvättar jag bort eventuell make up med en rengöringsolja, Precleanse är favoriten men TVÅL har också en bra variant. jag masserar in oljan och tar sedan bort ögonmejken med en bomullsrondell. Sedan sköljer jag av ansiktet i ljummet vatten. Därefter blir det ännu en omgång med Ultra Calming Cleanser och därefter min älsklingsprodukt Daily Microfoliant. Efter rengöringen är det återigen dags för ansiktssprayen, ibland ögonkrämen och avslutningsvis en nattkräm. Jag växlar mellan Tender Drops, Super rich repair och Skin smoothing cream. Och återigen – finne = Spot treatment gel. Voliá, en dags krämmissbruk är till ända!;)

Produkter: Ultra Calming Cleanser, Precleanser, Total eye care, Skin smoothing cream, Daly Microfoliant, Skin soothing spray och Super rich repair kommer från Dermalogicas sortiment. Tender drops är från Lumene. TVÅL´s rengöringsolja heter helt enkelt Djuprengörande olja med mandarin & ceder, Bienfait Multi-Vital är en produkt från Lancôme och avslutningsvis kommer Spot treatment gel från Clinique.

3 svar till “Min hudvårdsrutin

  1. Ah, vad kul att du hakade på! Superbra och utförliga inlägg du har! Blir ett bokmärke på dig… :)

  2. Självklart, din önskan är min lag!;)
    Tack för bokmärkandet, du är en klar favvo hos mig sen jag ”upptäckte” dig!:)

  3. Pingback: Bloggtema v 13 « Sublimt

Kommentera

