Gratis prover

Fördelen med att shoppa krämer och smink på nätet är många, den största nackdelen är dock att man inte kan klämma och känna på grejerna innan man slår till på ett köp. Om man inte är bekant med en produkt sedan tidigare är det ju därför väldigt bra om man kan få några prover innan man bestämmer sig för att klicka hem en vara eller ej.

En del ställen är mer givmilda än andra när det gäller att dela ut produktprover till blivande kunder, jag har här ställt samman en lista på de platser som jag fått trevligt bemötande och prover ifrån.

  • Appleheart har märken som Crabtree & Evelyn, Badger, DuWop och Rosebud. De är lite olika beroende på vem man frågar; en gång fick jag hem en hel bunt med prover och en annan ett snäsigt mail om att man bara får prover om man köper något därifrån. Svårt att veta vad de har för policy alltså.
  • Accessora har prover på en del av sitt sortiment men de tar snabbt slut eftersom de är generösa med dem när man beställer varor. Jag har haft turen att få prover på Freeze 24/7 Lip Plumper vilket gjorde mig så nöjd att jag genast beställde en i fullstorlek.
    Eleven har varit väldigt trevliga varje gång jag varit i kontakt med dem och jag har härfrån fått prover på några olika krämer från Mario Badescu. Rejält tilltagna prover dessutom, ungefär som reseförpackningar vilket är bra eftersom man då hinner testa krämerna under en lite längre period. Eleven är ju kända för de skojiga provförpackningar man får med när man beställer, så det finns säkert chans att fråga efter andra märken än just Badescu.
  • EverydayMinerals har ett prova-på-kit där man får välja 3 foundations, 1 puder och 1 rouge. Burkarna är stora för att vara prover och räcker till många appliceringar. Själva provet kostar ingenting men frakten från USA kostar ca 35 kronor. Snabb leverans och trevligt bemötande.
  • Jersey Beauty Company och Beauty Flash är två brittiska butiker som är rekommenderade återförsäljare av Dermalogica. De är också väldigt trevliga och skickar mer än gärna hem alla prover man kan tänkas vilja ha, man får dessutom 2 prover av varje produkt man ber om – portofritt! Jag köper alla mina Dermalogica-produkter ifrån dem och kan verkligen rekommendera dem!
  • Kiehl´s i Stockholm har en underbart trevlig tjej som heter Linda som mer än gärna hjälper en med alla frågor man kan tänkas ha om deras sortiment. Inte nog med att hon snabbt och gratis skickar hem rejält tilltagna prover, man får även med en produktkatalog i vilken hon markerat de krämer man fått prov på och skrivit ner priser och annan eventuell information. Det kallar jag service! Man kan även beställa fullstorlekar via Linda, man gör då en beställning via telefon.
  • Mine säljer sina mineralsminksprover för 10 kronor för 5 små påsar. Dessutom tillkommer frakt på 16 kronor. Jag tycker att det är rätt snålt att ta 26 kronor för några minimala prover, men om man verkligen vill testa deras produkter är det ju bra att alternativet finns.
  • Ocean Mist Cosmetics har även de mineralsmink. Härifrån kan man beställa ett provkit liknande det från EverydayMinerals med 5 burkar för 35 kronor (frakten alltså). Man får hem det i brevlådan efter ungefär en vecka.
  • Satine var väldigt trevliga och skickade hem en bunt prover från Súki till mig, vilket gjorde att jag kunde testa om min känsliga hy skulle tåla deras produkter. Lyckligtvis gjorde jag det och köpte rask på mig några Súki-grejer.
  • Waterbellis skickar mer än gärna hem prover på mineralmärket Lily Lolos smink. Proverna är visserligen väldigt små och kommer i zip-påsar, men man kan ändå bilda sig en bra uppfattning om färg, konsistens, doft och annat som kan tänkas intressera.

Jag vill gärna påpeka att jag inte tycker att man ska tigga prover hejvilt bara för att roffa åt sig så mycket som möjligt, utan skriva ett trevligt mail och be om några prover på något man är nyfiken på. Vi vill ju inte att butikerna ska bli sura och sluta skicka prover överhuvudtaget.;-)

4 svar till “Gratis prover

  1. Hej! Tänkte bara informera dig om det bästa hudvårdsmärket & kosmetikmärket som finns! Du får pröva en hel hudvårdsserie kostandsfritt hemma i lugn och ro. Det kommer hem en hudvårdskonsult till dig och visar och presenterar produkterna som du och dina vänner kan pröva hemma i lugn och ro- Kan det blir bättre?! Mary Kay ger 100 % nöjd kundgaranti trots att du kanske har prövat produkterna hemma i upp till två veckor. Titta gärna på http://www.marykay.se och hitta en konsult som bor nära dig:) Lycka till!

  2. Åh Linda på Kiehls I love her. Men hon har slutat som butikschef nu tyvärr.

  3. Hej!
    Såg att du hade köpt från beautyflash.co.uk?

    Om jag t.ex. köpter något för 30,50 pund vilket är ca 346 väll? Vad blir då min totala kostnad?
    Och om jag köpter flera produkter förändras min totala summa på annat sätt?
    Vet du om man garanterat får nya och äkta produkter därifrån?

    Hur kommer det sig att du också köper från jerseybeautycompany och inte bara från beautyflash.co.uk?? :S

    Skulle bli såå tacksam för svar! :D

    Till tessz@live.se

  4. tackar för tipsen,d e prima med tips,älskar smink

Kommentera

